Attīstām komunikācijas prasmes
Biedrības, jaunatnes organizācija, KIRA 26. un 27. septembrī organizēja projekta STARts 5. aktivitāti - “Komunikācijas izglītojošais seminārs – praktikums “. Nodarbības vadīja Māris Resnis - komandu veidošanas un attīstības treneris, izaugsmes programmu vadītājs, arī pieredzes bagāts piedzīvojumu instruktors. Māris ir viens no pazīstamākajiem organizācijas “Lūzumpunkts” apmācību vadītājiem.
Šoreiz apmācības tika veltītas komunikācijas prasmju veidošanai. Piedalījās gan jaunieši no Ludzas pilsētas vidusskolas, gan pedagoģiskie darbinieki, gan uzņēmēji, jo komunikācijas prasmes ir nepieciešamas visiem.
M. Resnis vadītājs uzsvēra, ka ir ļoti svarīgi izvēlēties atbilstošu komunikācijas veidu. Mēs esam ļoti atšķirīgi, arī informāciju neuztveram vienādi. Lai sadarbība izveidotos veiksmīga, ir jāzina, pie kāda tipa cilvēkiem pieder saziņas biedrs. Piemēram, e pasta vēstulē vieni vieglāk uztver īsu un konkrētu vēstījumu, citiem nepieciešams izvērsts un detalizēts apraksts.
Ar interesi semināra dalībnieki aizpildīja testu, lai noteiktu, pie kura no četriem komunikācijas tipiem katrs pieder, kā tiek raksturota personības uzvedība komunikācijā: veicinoša, atbalstoša, kontrolējoša, analizējoša. Kad lasījām katra tipa komunikācijas veida aprakstu, izrādījās, ka tas diezgan precīzi raksturo katru no mums. Nodarbību vadītājs uzsvēra, ka komunikācijā ne visiem vienādi der tas, kas patīk pašam.
Teoriju papildināja piemēri no reālās dzīves: Sadarbības partneris mēnesi pirms kopīgā pasākuma aizsūta garu, izsmeļošu e-pasta vēstuli par gaidāmo notikumu, norises secību, pienākumiem. Vēstulei ir gara ievaddaļa. Dažas dienas pirms pasākuma viņš grib precizēt detaļas, bet izrādās, ka partneris šo vēstuli ir vienkārši pārskatījis vai arī vispār nav lasījis, jo teksts ir pārāk garš un aprakstošs. Saziņa nebija veiksmīga, jo tajā piedalījās atšķirīgu tipu dalībnieki. Šai gadījumā partnerim būtu efektīvāka īsa ziņa ar termiņu, pienākumu uzskaiti. Protams, neviens šiem minētajiem komunikācijas veidiem nav nepareizs, bet saziņa būtu veiksmīgāka, ja būtu sapratne, ar kāda tipa cilvēku komunicē. Uzņēmumā, savā kolektīvā, kur ir iespējams kolēģi iepazīt un izvēlēties pareizo stilu.
Apmācību laikā darbojāmies pāros, grupās, praktiski pārbaudot, kā spējam sazināties un saprasties, pētījām savas prasmes.
Protams, jāatceras, ka jebkurā saziņā jāizturas ar cieņu, ievērojot elementāros etiķetes noteikumus. Neaizmirsīsim atbildēt e saziņā, pasakot, vai ziņa saņemta un saprasta. Tam nevajag daudz laika.
Nodarbības bija saistošas un lika domāt, pirmkārt, par savu komunikācijas veidu. Moderatora Māra personība un prasme saistīt uzmanību, radīt draudzīgu, rosinošu gaisotni, padarīja praktikumu ne tikai vērtīgu, bet arī interesantu.
Aktivitāte notika projekta STARts ietvaros. Projekts īstenots Latvijas valsts budžeta finansētās programmas “NVO fonds” Sabiedrības integrācijas fonda 2024. gadam finansējuma ietvaros.